ביטוח אופניים חשמליים: כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול

מערכת שורש  כג חשוון, תשפא  11/10/2020

בעלי אופניים חשמלים מעוניינים לרכוש ביטוח אך התלבטויות, לעיתים מונעות מהם לעשות את הצעד הכל כך חשוב (והנחוץ) הזה של רכישת ביטוח,
.......................

ביטוח אופניים חשמליים: כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול
רוכבי אופניים חשמלים רבים מעוניינים לרכוש ביטוח אך שאלות מסוימות אשר מטרידות אותם, לעיתים מונעות מהם לעשות את הצעד הכל כך חשוב (והנחוץ) הזה של רכישת ביטוח, רק בשל מסקנות שגויות שהגיעו אליהן ונקודות מוצא שאינן תואמות את המציאות. אז מתוך רצון להעלות את המודעות - הכנו לכם כתבה עם כל הדברים שרציתם לדעת על ביטוח אופניים חשמליים, ולא העזתם לשאול.

ביטוח אופניים חשמליים מבית אורבן רייד: דברו איתי בכסף, מה המחיר?

זוהי שאלה שהתשובה עליה איננה חד משמעית משום שמחיר הביטוח משתנה בהתאם לפוליסה. אולם ביטוח אופניים חשמליים של חברת הביטוח המובילה, אורבן רייד, יעלה לכם בין 22 שקלים לחודש ועד 220 שקלים לחודש- לבחירתכם. כמובן שככל שהמחיר עולה, כך הכיסוי הביטוחי, עולה ביחד איתו.

מה בעצם מכסה הביטוח?

ביטוח אופניים חשמליים לרוב מכסה את שלושת האלמנטים הבאים:

-         קבלת פיצוי בגין שבר ביד או ברגל

-         קבלת פיצוי בגין אשפוז יומי

-         קבלת פיצוי בגין נכות או מוות

קחו לתשומת ליבכם כי לא פחות חשוב הוא, לדאוג לבטח את עצמכם בביטוח נפרד, הוא ביטוח צד ג'. ביטוח אופניים חשמליים צד שלישי הוא כיסוי שנועד להגן עליכם מתביעות שיוגשו על ידי הולכי רגל שנפגעו בשעה שרכבתם על האופניים החשמליים שלכם. מאחר שמדובר בתביעות שעלולות להגיע בקלות לסכומי עתק הרי שמומלץ מאוד לשקול לחיוב רכישת ביטוח צד שלישי.

האם רכיבה על האופניים החשמליים לפי הוראות החוק,

הינה תנאי לצורך קבלת הכיסוי הביטוחי בפועל, כאשר זקוקים לו?

על אף שאנחנו תמיד נמליץ ללקוחותינו ולכלל ציבור הרוכבים באשר הוא, לרכב רק בהתאם לחוק ולנהוג לפי הוראות הבטיחות הנדרשות, יודגש כי המבוטח זכאי לכיסוי ביטוחי ללא קשר לשאלת האשמה לפי הגדרתה בחוק.

האם קיים ביטוח אופניים חשמליים לשליחים?

כן כמובן שקיים. בחברת אורבאן רייד למשל, ניתן לרכוש ביטוח משולב- דהיינו, שילוב של ביטוח המכסה מפני פציעה, שברים ועוד, עבור שליחים יחד עם ביטוח נכות תעסוקתית. ביטוח כזה מהווה גלגל הצלה פיננסי של ממש עבור השליח, בפיצוי כולל עד לסכום של 31,000 שקלים. ביטוח נכות תעסוקתית לשליחים מקנה זכאות לתשלום בגובה של עד 133 ₪ ליום, החל מהיום ה-15 לפציעה ועד 75 ימי פיצוי, ועד סך כולל של עד 10,000 ₪ פיצוי. בנוסף לתשלום הפיצוי בגין נכות תעסוקתית, יתקבל תשלום פיצוי עד לגובה של 21,000 ₪. המשמעות היא פשוטה, מקבלים גם וגם.

רכישת ביטוח אופניים חשמליים- בסופו של דבר, כדאי או לא כדאי?

לסיכומם של דברים, הרי שלדאבוננו, תאונות אופניים חשמליים היום הפכו להיות "דבר שבשגרה" ותקופת ההחלמה מפציעת תאונות אלו עלולה לכרוך אחריה נזק כלכלי לא קטן, אם לא דואגים לביטוח ראוי מבעוד מועד.

נדגיש כי, גם בהתמלא ציות מלא של רוכב האופניים לכללי הבטיחות הקבועים, בטיחותו של הרוכב עודנה לא מובטחת לחלוטין בשל קיומם של תנאים חיצוניים נדרשים, אשר משתנים ממצב למצב- כמו למשל תנאי מזג אוויר קיצוניים, או תנאיי דרך שאינם בטיחותיים דיים, דוגמת מדרכות רעועות, מחסור בשבילי אופניים או בשולי כביש רחבים.

לכן אל תמתינו ותאמרו "לי זה לא יקרה"- דאגו לעצמכם ורכשו ביטוח אופניים חשמליים.